Момичето от снимката: И в очите на полицая имаше сълзи

сряда, ноември 13, 2013 |

Снимка на ученичка, прегърнала полицай, се превърна в символ на събитията около парламента. За часове фотографията буквално взриви социалните мрежи.
Кадър, който казва 1000 думи - около това мнение се обединиха голяма част от хората в интернет.
Фотографията е направена в късния следобед вчера, когато полицията осигури коридор на депутатите, за да напуснат парламента с автомобилите си.
„Разбрах за снимката тази сутрин. Аз всъщност не знаех, че съществува такова нещо и страшно много хора ми бяха писали за нея”, разказа пред bTV момичето от снимката Деси Николова.
Авторът на кадъра е Стефан Стефанов, студент от НАТФИЗ, който следял протеста през целия ден. Деси попаднала пред обектива му, след като снимал младежа, който скочи върху депутатските автомобили. Двамата се срещнаха за първи път ден по-късно.
„В един момент тя просто дойде до мен, аз обърнах главата си, не съм мислил. Не съм мислил, репетирал или нещо от рода. Видях една чиста емоция да се случва и просто вдигнах камерата”, сподели авторът Стефан Стефанов.
Чувствата на Деси били предизвикани от емоцията, която видяла в очите на полицая. „Казах му да се пази, а той ми отвърна, че всичко ще бъде наред. Всъщност той пазеше протестиращите от агресията на полицията. Даже имаше леко кръв по носа и аз затова ми стана доста тъжно Всъщност и неговите очи бяха насълзени след тоя разговор. Нямаше такъв момент”, разказа Деси.
Тя още е ученичка, но всеки ден е част от студентските протести. „Баща ми ме подкрепя, той също идва с мен на протести. Майка ми също, но тя е жена и смята, че не й е там мястото”, обясни момичето.
На финала Стефан прави малък подарък на вчерашната си героиня. Портретни снимки за Деси направени с професионален фотоапарат. Новите приятели си обещават да се видят на следващия протест.

0 коментара:

Публикуване на коментар