Турция и Катар помагат за пътя Русе - Свиленград

вторник, юни 26, 2012 |

Турция и Катар препотвърдиха желанието си за създаването на бъдеща компания, която да започне подготовката, предпроектните проучвания, финансов и икономически анализ за проектирането, изграждането и експлоатирането на бъдещия скоростен път Русе - Свиленград. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред журналисти след поредна среща за сътрудничество по големи инфраструктурни проекти с катарската и турската страни.
През октомври ще започне работа компанията за изграждане на скоростния път.
„Получих мандат от Министерски съвет да проведа преговори за стартиране на процедура по изграждането на скоростен път Русе - Свиленград на принципа на публично-частното партньорство", каза още тя.
„На днешната среща беше потвърдена официалната позиция, съгласувана с правителствата на държавата Катар и правителството на Република Турция", обясни Павлова.
„Постигнато е съгласие до 15 юли да бъде създаден надзорен комитет за изграждането на скоростен път Русе - Свиленград, който ще се представлява от трите държави едновременно. Всяка от трите държави с упълномощаване и от своите правителства ще излъчи двама представители", каза Павлова.
Тя добави, че шестима души ще представляват надзорния комитет, който има срок в рамките на периода от 15 юли до 20 септември да разработи статута, правилата за работа на бъдещата компания, която трябва да бъде създадена през месец октомври - съгласно българското законодателство и съгласно правилата за работа, бизнес плана и тригодишната бюджетна рамка, която трябва да бъде разработена в този период.
"Периодът е такъв, защото съгласно традициите на мюсюлманския свят от 20 юли започва техният празник Рамазан до 20 септември, в този период ще можем да поддържаме с тях само оперативна комуникация", каза още Лиляна Павлова. "Затова работната група ще работи от 15 юли до 20 септември с един месец преустановяване на активната част от работата. Крайната цел е до 20 септември да имаме всички юридически съгласувани документи".
На бъдещия скоростен път Русе - Свиленград ще има „тол такса", но не във вида, в който сме свикнали. „Тя може да бъде джипиес базирана такса или на друга система, не е задължително да бъде с кабини", каза Павлова. „Обсъдихме в надзорния комитет, който създаваме на 15 юли с Турция и Катар и в бъдещата компания, да не я ограничаваме само до пътя Русе - Свиленград. Вторият ангажимент на компанията ще бъде, освен трасето Русе-Свиленград, което ние имаме утвърдено, да се разгледат минимум три утвърдени алтернативни други трасета. Едното е пътят Бургас - Варна; Варна през Шумен за Русе.
Това е един от алтернативните маршрути, които задължително трябва да бъде разгледан и анализиран. Другият алтернативен маршрут е през Върбишкия проход и третият е през Шипка", каза Павлова. Катар няма претенции за маршрута, тъй като има информация само за предложения маршрут, който минава през Русе, Велико Търново през Прехода на Републиката и завършва на Свиленград, където ще свършва и съществуващата магистралата Истанбул - Свиленград.
Колегите от Турция предложиха ново трасе, което минава през Върбишкия проход и от там през Шумен за Русе", каза министърът.
„Второто, което обсъдихме, е тази компания задължително да има възможност да прави предпроектни проучвания и анализи на всякакви други инвестиционни инфраструктурни проекти - без да ограничаваме техния обхват, но и без да ги предефинираме на този етап", каза министър Павлова.

0 коментара:

Публикуване на коментар