Турски шофьори на камиони блокираха ГКПП "Капитан Андреево", недоволни от проверките, които се извършват от българска страна, от "Автомобилна администрация". Опашката на пункта от чакащи камиони е близо 11 - 12 километра, а движението е блокирано от през нощта.
Проверки на „Автомобилна администрация” на тежкотоварни автомобили при българо-турската граница са констатирали нарушения на часовите ограничения при турските автомобили, съобщи за Агенция “Фокус” Петко Ангелов, заместник-председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ). Заради проверките на „Автомобилна администрация”, и налаганите глоби на турски превозвачи, снощи на ГКПП Капъкуле от турска страна нарочно са спрели да работят, с искане да се прекратят проверките от българска страна. Турски шофьори днес блокираха пункта, като отказват да се преместят с камионите си заради проверките.
„Автомобилна администрация” си върши работата, каквото е по закон, но се натъкват на нарушения, които най-често са за часово ограничения, и глобите, които се налагат, най-често са за часово ограничение и неспазване на работно време”, каза Петко Ангелов.
По думите му – нарушения на часовото ограничение се констатират при турските камиони. „В момента всички турски превозвачи бързат да се приберат за празника им, Байрама, и не се спазва времевото ограничение. Празни камиони се прибират за 2 дни от Германия в Турция, защото в Турция няма камиони, и да могат да товарят”, обясни Ангелов.
Димитър Димитров, собственик на фирма за превози и член на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ), който е на място, съобщи, че на ГКПП „Капитан Андреево” опашката от чакащи камиони вече е около 11 километра и продължават да идват още. Опашката от ТИР-ове расте, има проверени камиони от екипите на „Автомобилна администрация”, които могат да заминават за Турция, но няма как, обясни той.
„Турските шофьори протестират и не искат да отворят движението, за да преминат камионите, които чакат. Движението през границата е затворено от протестиращите турски камиони, и в двете посоки”, обясни той.
По думите му - на граничния пункт има представители на „Автомобилна администрация”, но и те нямат информация за това какво се случва. „Имаме информация, че турските шофьори са насядали на земята и протестират. Протестът е започнал още от 02.00 часа тази нощ. Турските шофьори искали да говорят с турските медии и някои от представителите на турските транспортни организации, които да разговарят с българската страна”, каза Димитров.
Илиян Филипов, член на Управителния съвет на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ), обясни, че четири турски ТИР-а са спрени напряко на българо-турската граница, и не пропускат да се минава за влизане в Турция. Опашката от чакащи камиони включва турски, румънски, български, всякакви камиони, каза Филипов.
За решаване на проблема, се провежда среща на ръководството на българския граничен пункт „Капитан Андреево” с ръководството на турския граничен пункт Капъкуле.
Проверките на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” са рутинни, обясни Петко Ангелов от БАСАТ. Проверяват се камионите и на българските фирми, и турските, всички превозни средства се проверяват, няма подбор за турци и за българи, бе категоричен той. „Информацията, която имаме, е че вчера е имало проблем със системата, която е на пункта. От страна на ДАИ няма спиране и проверките не пречат на трафика на автомобилите и преминаването. Там има по два екипа, обработката трае от 5 до 10 минути, и това не пречи, те си вървят. Пускат например 20 автомобила за Турция, 20 влизат. Но имаме информация, че от турска страна турските митничари снощи спират да работят нарочно, и поставят условие - да се премахнат проверките от българска страна. Според браншовите организации - не може турски митничари да нареждат какво да се случва в България. Това са рутинни проверки, а не определено към някой, с някаква цел”, обясни Ангелов.
"Пътна полиция" е започнала проверки на товарни автомобили и автобуси, от 7 октомври, понеделник. Полицейската операция ще продължи до 13 октомври, организирана е от TISPOL, и се провежда едновременно във всички страни-членки, съобщиха от пресцентъра на МВР. Проверките се осъществяват съвместно със служители на Изпълнителната агенция “Автомобилна администрация”. Операциите за контрол над товарните автомобили и автобусите са заложени в плана за проверки през 2013 г. поради факта, че при инцидент с участието на товарни автомобили и автобуси, последиците и броят на убитите и ранените са значително по-големи в сравнение с другите тежки пътнотранспортни произшествия. Основните причини - неспазване на времето за почивка от водачите, превишения на скоростта, употребата на алкохол и упойващи вещества, превоз на необезопасени товари, както и претоварване на автомобилите.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
0 коментара:
Публикуване на коментар