Октай Енимехмедов: Никога не съм казвал, че искам да убия Доган

неделя, септември 29, 2013 |


"Не съм отишъл в залата в НДК с целта да умъртвявам Ахмед Доган, а да изразя своето гражданско недоволство от него. Той е сред хората, които носят отговорност за сегашното състояние на страната ни", обяви нападателят на Ахмед Доган Октай Енимехмедов в интервю за публицистичното предаване на Сашо Диков по Нова тв.
"Никога не съм казвал, че искам да убия Доган - категоричен бе той. - Този газов пистолет бе купен от оръжеен магазин с идеята, че с него не може да се извърши тежко престъпление. Докато се качвах на трибуната усещах чувство на справедливост. Не искам обаче да описвам в детайли емоциите, но изпитах и чувство на удовлетвореност когато стигнах до Доган. Когато засече пистолетът за секунда се почудих и после се задействаха инстинктите. Каквото искам да кажа на Доган, ще му го кажа в съда. Но сега не е времето да го споделя".
Октай разказа, че присъствал на последната младежка конференция на ДПС преди атентата. Там Ахмед Доган говорил за това как се готви нов възродителен процес. "Това ми направи силно впечатление", заяви Октай. От думите на Доган той разбрал, че лидерът на ДПС защитава изцяло своя интерес. "Той не мисли за хората, не мисли за народа", смята нападателят.
"Не знам в началото с какви убеждения е тръгнал да се противопоставя на възродителния процес, но съм убеден, че днес той е изневерил на своите убеждения. Той не е същия човек, който е бил преди", добави той.
"Всичко това се отразява на близките ми. Мен ме биха и затова сега очаквам държавата, както върши работа срещу мен - мен гледат да ме обвинят в най-тежкото престъпление, така да си свърши работата и с тези, които ми нанесоха побоя", допълни Енимехмедов. За тези хора той иска справедливо наказание.
"В затвора наблягам на политическото си образование - философия, Платон, Аристотел, съобщи той в ексклузивното си интервю. Моите политически убеждания се доближават до идеологията на Левски - за чиста и свята република. Това може да стане с честност, добродетели.
Аз пожелах това интервю, за да проведем диалог с политиците в страната, а не какъв човек съм аз. Това хората ще си направят преценка с течение на времето. Това, което пише по вестниците, всеки трябва да подлага на съмнение. Трябва да си задаваме въпроса с каква цел е публикувано дадено нещо. И да си направим преценка какво интереси се защитават.
Искат да ме представят по медиите като престъпник, бил съм в средата на спортисти, но никога не съм се отклонявал от правия път", допълни Октай.
"Не харесвам комунистите, те подчиняват нашата страна на чужди интереси, а ДПС налагат манипулация в интерес на определени личности. Целта е била Доган да трупа повече гласове, а турците да не се развиват. За мен националистите не са патриоти, не защитата свои интереси", каза още Енимехмедов.
 
"Ако беше гръмнал пистолетът, имаше по-голяма вероятност да бъда убит самият аз. Не съжалявам за действията си. Аз се интересувам от политика и следя процесите, не толкова са сходни с убежденията ми с Касим Дал, колкото с тези на Корман Исмаилов. Чест им прави това, че имат смелостта да кажат истината. В отдалечените райони от столицата хората ги е страх да кажат истината.
Защо не се говори за това как един млад човек е дръзнал да се противопостави на Доган. Медиите говорят най-вече за това как на Доган е можело да бъде пусната кръв, а не са подбудите ми", запита той.
"Убеден съм, че и в момента Доган дърпа конците на това правителство. Обаче закъсня, трябваше много отдавна да се оттегли. Ако мога да бъда полезен на страната си, един ден бих влязъл в политиката. В затвора не участвам в побои, а работя върху своето образование", заключи той.

0 коментара:

Публикуване на коментар